Zeewolde

24 uur Wasmachine Zitten steunt Goede Doelen

Vrijdag 18 augustus vindt in Zeewolde het unieke evenement 24 uur "Wasmachine Zitten" plaats. Initiatief is van Lions Club Zeewolde, deelnemers proberen 24 uur op een wasmachine te zitten.

De winnaar ontvangt een gloednieuwe wasmachine van hoofdsponsor Expert. Het idee komt voort uit het eerdere "paalzitten" van de Lions Club waar nu geen ruimte meer voor is om dit op veilige wijze te organiseren. De opbrengsten gaan naar de Jeugdpumptrekbaan en de oprichting van een hospice in Zeewolde.

Opzet van het evenement:
• 10 wasmachines worden op een rij geplaatst.
• Deelnemers gaan zitten op de wasmachines.
• Elke 2 uur mogen ze even een pauze nemen.
• Het doel is om 24 uur lang vol te houden.
• Degene die de 24 uur volhoudt, wint een gloednieuwe wasmachine.

Erik van de Expert zit op een wasmachine

Locatie: Openhof, naast de kerk in Zeewolde. Publiek kan komen kijken en steunen.

Veiligheid staat uiteraard voorop: Bij slecht weer worden maatregelen getroffen en EHBO en Rode Kruis zijn aanwezig.

Afgelopen woensdag had Jan vd Beek tijdens vd Beek Draait door enkele deelnemers in de studio die hun verhaal vertelden:

Chris is de eerste deelnemer die zich heeft aangemeld en wil graag een wasmachine voor zijn nieuwe huis winnen. Ondanks zijn visuele beperking is hij vastbesloten de uitdaging aan te gaan en bereidde hij zich grondig voor.

Yannick uit Ede hoopt samen met vriend en collega deelnemer Benjamin een nieuwe wasmachine te winnen. Hij neemt een speciale stoel die perfect op de wasmachine past en kijkt uit naar de ervaring.

Jolanda zit voor het MS Fonds. Haar doel is geld in te zamelen voor de MS Vereniging. Uniek aan haar deelname is dat haar man heeft beloofd volgend jaar deel te nemen als Jolanda de uitdaging volbrengt.

Mark Veerman, een ICT'er en kunstenaar, combineert zijn liefde voor kunst en zitten. Hij hoopt interactie met bezoekers te hebben en misschien zelfs kunst te maken om te veilen voor een goed doel.

Het evenement is niet alleen een persoonlijke uitdaging voor de deelnemers, maar dient ook als een unieke manier om aandacht te vestigen op (en geld op te halen voor) de goede doelen.

 

Advertentie