Zeewolde

Schooldirecteuren blij om leerlingen weer te ontvangen

Honderden jonge Zeewoldenaren mochten vandaag weer naar school. Na de coronasluiting voor de kerstvakantie, mochten basisscholen en middelbare scholen op de eerste dag na de kerstvakantie hun deuren weer openen voor medewerkers en leerlingen.

“Een uitgelaten stemming merk je niet bij leerlingen, maar uiteindelijk is iedereen weer blij dat we weer open kunnen”, zegt Remon Brink, locatiedirecteur van RSG Levant. Zijn jongere broer Iwan, directeur van basisschool Het Mozaïek, geeft aan dat er op zijn school doormiddel van groepsvormingsspellen ook even extra gewerkt zal worden aan de binding gewerkt zal gaan worden. Maar er wordt ook alweer vooruitgeblikt op de toetsperiode, die volgende week van start gaat.

Schooldirecteuren blij om leerlingen weer te ontvangen

Honderden jonge Zeewoldenaren mochten vandaag weer naar school. Na de coronasluiting voor de kerstvakantie, mochten basisscholen en middelbare scholen op de eerste dag na de kerstvakantie hun deuren weer openen voor medewerkers en leerlingen.

“Een uitgelaten stemming merk je niet bij leerlingen, maar uiteindelijk is iedereen weer blij dat we weer open kunnen”, zegt Remon Brink, locatiedirecteur van RSG Levant. Zijn jongere broer Iwan, directeur van basisschool Het Mozaïek, geeft aan dat er op zijn school doormiddel van groepsvormingsspellen ook even extra gewerkt zal worden aan de binding gewerkt zal gaan worden. Maar er wordt ook alweer vooruitgeblikt op de toetsperiode, die volgende week van start gaat.

Remon Brink: “De kennisoverdracht kan online, daar ben ik van overtuigd. Maar ons beroep bestaat maar voor een heel klein deel uit kennisoverdracht. Je kunt die kennis pas kwijt als je ook een relatie met je leerling hebt en als je ook het leerproces van je leerling ziet. Dan zie je namelijk ook waar het fout gaat en dat is soms op de inhoud, maar negen van de tien keer op persoonlijke kwaliteiten of leren-lerenvaardigheden. En dat is volgens mij voor sommige mensen niet helemaal duidelijk.”

Schooldirecteuren blij om leerlingen weer te ontvangen
Watch the video

Remon Brink: “De kennisoverdracht kan online, daar ben ik van overtuigd. Maar ons beroep bestaat maar voor een heel klein deel uit kennisoverdracht. Je kunt die kennis pas kwijt als je ook een relatie met je leerling hebt en als je ook het leerproces van je leerling ziet. Dan zie je namelijk ook waar het fout gaat en dat is soms op de inhoud, maar negen van de tien keer op persoonlijke kwaliteiten of leren-lerenvaardigheden. En dat is volgens mij voor sommige mensen niet helemaal duidelijk.”

Advertentie