Echter, in de eerste ronde kwam hij in aanraking met de Belg Thomas de Backer, doordat hij te weinig ruimte bood in de bochten. Dit kostte De Backer zijn plek, omdat hij buiten de baan raakte en daardoor op de zesde plek eindigde. Dit kostte De Leeuw een tijdstraf, waardoor hij, ondanks dat hij als eerste finishte, eindigde als derde in beide klassementen.
Voor het klassement van de Fiesta Cup had dit geen significante wijzigingen. Hij leidt nog steeds het klassement van de Junior Cup. In het overall klassement staat hij nog steeds tweede.
Het is het tweede jaar voor De Leeuw in deze raceklasse. Zijn successen die hij met karten heeft behaald, lijkt hij voort te zetten met zijn knappe prestaties in deze racesport. Tijdens de Zolder Supercar Madness moest hij vijf auto’s achter zich laten in de Overall Cup door een kapotte versnellingsbak. Verder haalde hij altijd de top drie.
In september staat de Trophy of the Dunes nog in de planning voor de Fiesta Cup. Of De Leeuw daarin mee kan doen, hangt nog af van de funding die hij voor elke wedstrijd moet binnenhalen door middel van sponsors.
Over de Fiesta Cup
Gereden wordt met een geheel voor circuitgebruik aangepaste Ford Fiesta ST-Line met een gewicht van ca 1.000 kilo en ca. 150 PK. Voornaamste doelgroep zijn jongeren vanaf 15 tot 24 jaar maar de Cup is ook opengesteld voor anderen die het Cupracen willen ervaren. Alle coureurs met 100% identieke wagens, het komt dan aan op racevaardigheid.
Deze nieuwe Cup was in eerste instantie bedoeld voor jongeren tot 24 jaar en er werd gemikt op minimaal 20 deelnemers. Maar er bleken ook veel rijders ouder dan 24 jaar interesse te hebben in deelname. De aantrekkingskracht is natuurlijk te gaan racen met het nieuwste model van de sportieve Ford Fiesta ST-Line maar ook het raceprogramma en het sprintformat bleken aan te slaan. In beide Cups is er een apart klassement voor jongeren onder de 24 jaar
Bron: FordFiestaCup.nl