COVID-manager Aldrik Dijkstra: “We merken dat het ingewikkeld is voor veel mensen. Er zijn de afgelopen periode zoveel verschillende regels geweest waaraan mensen moesten voldoen. Zeker nu de maatregelen anders worden en mensen weer meer naar het buitenland gaan, waar andere regels zijn, krijgen we veel vragen. Die variëren van niet weten hoe de vaccinaties in de coronacheck-app moeten worden bijgeschreven tot vragen over de herhaalbooster. Door mensen persoonlijk te kunnen helpen en direct mee te kunnen kijken in bijvoorbeeld de vaccinatiegegevens van mensen, hopen we de inwoners van Flevoland van dienst te kunnen zijn.”
Twijfel
Naast voor praktische hulp en informatie, kunnen Flevolanders die nog niet of niet volledig zijn gevaccineerd omdat zijn toch twijfels hebben, terecht in bij de Servicebalies. Dijkstra legt uit: “Er zij ook in Flevoland nog mensen die niet gevaccineerd zijn. Daar zijn verschillende redenen voor. Soms is het omdat ze toch nog steeds twijfels hebben en daar graag eens persoonlijk met iemand over willen praten. Ze willen hun vragen niet online stellen of opzoeken, maar liever een echt gesprek hebben. Ook daarvoor kunnen zij terecht bij de Servicebalies.”
Zonder afspraak
Voor Flevolanders die nog niet volledig zijn gevaccineerd, maar dit alsnog wel willen is het voor de eerste, tweede en de boostervaccinatie niet nodig om een afspraak te maken. Kijk op prikkenzonderafspraak.nl voor de locaties waar dat mogelijk is.
Voor het vaccineren van kinderen tussen de 5 en 11 jaar, voor de herhaalprik en voor de aanvullende vaccinatie wanneer eerder gevaccineerd is met Janssen, is een afspraak WEL nodig.
De openingstijden van de vaccinatielocaties zijn te vinden op de website van de GGD.